دوشنبه ٠٧ فروردين ١٣٩٦
-
ورود به سایت
close
صفحه اصلي > مسئولیت های اجتماعی > هشت اصل حقوق مصرف کننده 
هواشناسی
اوقات شرعی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 3798
 بازدید امروز : 7187
 کل بازدید : 15443489
 بازدیدکنندگان آنلاين : 13
 زمان بازدید : 0.45
هشت اصل حقوق مصرف کننده
 


هشت اصل حقوق مصرف کننده عبارتند از:


1)ارضاي نيازهاي اساسي : اين حق که دسترسي به محصولات و خدمات اوليه، غذاي کافي، پوشاک، سرپناه، مراقبتهاي بهداشتي، آموزش و اصول بهداشتي،داشته باشد.
2) ايمني : اين حق که در برابر محصولات، فرايندهاي توليد و خدماتي که براي سلامتي يا زندگي خطرناک هستند، محافظت شوند.
3) آگاه شوند: اين حق که واقعيتهاي مورد نياز براي تصميم گيري آگاهانه در اختيار آنها قرار گيرد و در مقابل تبليغات يا برچسب هاي گمراه کننده يا غير صادقانه، محافظت شوند .
4) انتخاب : اين حق که قادر به انتخاب از ميان گسترده اي از محصولات و خدمات، ارائه شده با قيمتهاي رقابتي با اطمينان از کيفيت مطلوب باشند.

5) شنيده شوند: اين حق که منافع مصرف کننده در ساخت و اجراي سياستهاي دولتي و توسعه محصولات و خدمات بيان شود.
6) جبران خسارات : اين حق که در مقابل ادعاي خسارت بجا، پرداخت عادلانه انجام شود که شامل جبران قلب واقعيت، خدمات غير رضايت بخش و محصولاتي که بد توليد شده اند، مي باشد.
7)آموزش مصرف کننده : اين حق که دانش و مهارت مورد نياز براي انتخاب مطمئن و آگاهانه محصولات و خدمات همراه با آگاهي از حقوق اوليه مصرف کننده و مسئوليت ها و چگونگي عمل بر اساس آن، را کسب کنند.
8)محيط زيست سالم : اين حق که در محيط زيستي زندگي و کار کنند که براي رفاه نسلهاي حال و آينده تهديد آميز نباشد.

مسائل مربوط به مصرف کننده شامل:
    1)  بازاريابي عادلانه،اطلاعات واقعي وبدون غرض وفعاليتهاي قراردادي عادلانه
   2)  حفاظت از سلامتي و ايمني مصرف کنندگان
    3)  مصرف پايدار
    4)  خدمت به مصرف کننده،پشتيباني و حل اختلاف
    5)  حفاظت از اطلاعات و حريم خصوصي مصرف کننده
    6)  ارزيابي خدمات ضروري
    7)  آموزش وآگاهي

  • ارتباط با مدیر مخابرات منطقه اصفهان:
  • ایمیل: m_heidarizadeh@tce.ir
اداره مخابرات شهرستانهای استان اصفهان
كلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به شرکت مخابرات استان اصفهان می باشد