چهارشنبه ٢٩ دی ١٣٩٥
-
ورود به سایت
close
صفحه اصلي > مسئولیت های اجتماعی > مسئولیت اجتماعی و ذینفعان 
هواشناسی
اوقات شرعی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 3676
 بازدید امروز : 5375
 کل بازدید : 14054630
 بازدیدکنندگان آنلاين : 17
 زمان بازدید : 0.38
مسئولیت اجتماعی و ذینفعان
 

 

مسئوليت اجتماعي و ذينفعان


ارتباطات سازمان با جامعه و ذينفعان

 در اداره مسئوليت اجتماعي يک سازمان، سه رابطه بايد درک شود.
 1) بين سازمان و جامعه: يک سازمان بايد دريابد که فعاليت هاوتصميماتش بر جامعه چه پيامدهايي دارد و انتظارات جامعه از رفتار مسئولانه، با اين پيامدها چيست.
 2) بين سازمان و ذينفعانش:يک سازمان بايد از ذينفعان مختلف خود آگاه باشد.فعاليت ها و تصميمات يک سازمان ممکن است پيامدهاي واقعي وبالقوه بر افراد و سازمان ها داشته باشد. اين حقيقت منفعتي را به وجود آورده که سبب در نظر گرفتن سازمان ها يا افراد به عنوان ذينفع مي شود. 
 3) بين ذينفعان و جامعه: يک سازمان بايد دريابد که رابطه بين منافعي از ذينفعان که تحت تاثير سازمان مي باشد ،در يک سمت و منافع جامعه در سمت ديگر قرار دارد.

شناسايي    ذينفعان    و    مشارکت

شناسايي ذينفعان
ذينفعان،سازمان هايا افرادي هستند که در هرفعاليت وتصميم يک و يا چند منفعت دارند.

جهت شناسايي ذينفعان يک سازمان بايد‌‌ به سوالات ذيل توجه کرد :
- براي چه کسا‌ني مقررات قانوني وجود دارد؟
- فعاليت ها ي سازمان بر چه کسي ممکن است تاثير مثبت و يا منفي داشته باشد؟
- چه کسي به سازمان براي پرداختن به پيامدهاي خاص کمک مي کند؟
- چه کسي دچار ضرر خواهد شد اگر از مشارکت مستثني گردد؟
- چه کسي در زنجيره ارزش تاثير پذير است؟


 مشارکت ذينفعان


دلايل بکارگيري و مشارکت ذينفعان:
- اداره وسيع، ارتباط بين ذينفعان و مسئوليتهاي سازمان نسبت به اجتماع
- تعيين چگونگي افزايش پيامدهاي مفيد فعاليت ها و تصميمات يک سازمان به بهترين وجه، بر چگونگي کاهش پيامدهاي مضر ؛
- برآوردن مقررات قانوني جهت اداره منافع ناسازگار، بين سازمان وذينفعانش و يا بين ذينفعان مختلف
- تطبيق ناسازگاري هاي کلي درگير در منافع ذينفعان و جا‌معه
- آگاه کردن از تصميماتش به واسطه درک نتايج احتمالي اقداماتش وپيامدهاي آنها
- همکاري در يادگيري پيوسته به وسيله سازمان ؛
- ايجاد منفعت هاي مرتبط براي سازمان، با فراهم کردن ديدهاي گوناگون؛
- کمک به سازمان براي بازبيني عملکردش که مي توا‌ند سبب بهبود شود؛
- افزايش شفافيت و اعتبار ارتباطاتش
- فراهم کردن پايه واساس فعاليت همکاري، مانند مشارکت

  • ارتباط با مدیر عامل:
  • سامانه پیامک ۵۰۰۰۲۱
  • ایمیل: Keshaei@tce.ir
اداره مخابرات شهرستانهای استان اصفهان
كلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به شرکت مخابرات استان اصفهان می باشد