سه شنبه ٠٣ اسفند ١٣٩٥
-
ورود به سایت
close
صفحه اصلي > معرفی شرکت > مسیر تعالی سازمان 
هواشناسی
اوقات شرعی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 14505
 بازدید امروز : 3748
 کل بازدید : 14767725
 بازدیدکنندگان آنلاين : 24
 زمان بازدید : 0.31
مسیر تعالی سازمان
 

 



تعالی سازمانی:
حرکت در مسیر تعالی سازمانی و آشنایی با الگوهاي روز دنیا در زمینه تعالی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.مدل تعالی سازمانی با به تصویر کشیدن یک سازمان متعالی این امکان را فراهم می سازد تا سازمانها در مقایسه خود با این مدل،سرآمدي خود را محک زده و از طریق یادگیري، نوآوري و بهبود مستمر، به بازنگري در وضع موجود و برنامه ریزي بهبود اهتمام ورزند.مدل تعالی سازمانی، ساختار مدیریتی است که با تکیه براصول و مفاهیم اساسی و توجه داشتن به معیارهاي اصلی مدیریت کیفیت فراگیر و سیستم خودارزیابی زمینه پیشرفت و بهسازي سازمان را فراهم می کند.این مدل، ابزاري براي سنجش میزان استقرار سیستم ها در سازمان و راهنمایی است که مسیر فعالیت مدیران را براي بهبود عملکرد شناسایی و تعیین می کند.
بطور کلی تعالی سازمانی به معنی رشد و ارتقاءسطح سازمان در تمامی ابعاد،کسب رضایتمندي ارباب رجوع، کارکنان و سایر ذینفعان، ایجاد تعادل بین خواسته ها و انتظارات کلیه ذینفعان، تضمین موفقیت سازمان در بلند مدت می باشد.


مزایاي استقرار مدلهاي تعالی سازمانی عبارتند از :
خودارزیابی سازمان در ابعاد مختلف توسط کارکنان بر اساس الگوي تعالی سازمانی
امتیاز دهی کمی به عملکرد سازمان بر اساس نتایج خودارزیابی
شناسایی نقاط قوت و زمینه هاي بهبود
بهبود عملکرد سازمان با توجه به نتایج خودارزیابی
توجه ویژه به نتایج کسب شده توسط سازمان
مشارکت گسترده کارکنان در بهبود عملکرد
استفاده از رویکرد خودارزیابی به منظور ارتقاي سطح تعالی سازمانی
برخورداري از دیدگاه سیستماتیک و فراگیر
مدیریت مبتنی بر فرایند هاي سازمانی
ارزیابی مبتنی برواقعیات
ارائه تصویر واقعی ازفعالیت هاي سازمان
تبادل تجربیات درون و برون سازمانی
بر همین اساس شرکت مخابرات استان اصفهان نسبت به پیاده سازی تعالی سازمانی اقدام نموده است تا از مزایای فوق بهره مند گردد.


مسیر تعالی  مخابرات منطقه اصفهان:
مخابرات منطقه اصفهان  از سال 79 سفر تعالی خود را با برگزاری دوره‌های آموزشی ایزو و تشکیل گروه های مختلف شروع نموده ودرسسال 1380 موفق به دریافت گواهینامه ایزو 9001:2000 گردید.که این گواهینامه با ویرایش  9001:2008 تا سال 93 بصورت ساليانه ومتوالي تمدید گردیده است. این شرکت در سال 82 دوره آموزشی تعال سازمانی را برگزار و  با تعریف پروژه های تعالی سازمانی، شناخت وضع موجود سازمان بر اساس استاندارد EFQM مشتمل بر ساختار سازماني، فرآيند هاي اصلي سازمان ، داده هاي جاري درارتباط با الزامات سيستم مورد نظرو ارائه گزارش وضع موجود به  مدیریت را با هدف طرح ریزی و استقرار فرآیند خودارزیابی انجام داده وبا حضور در فرآیند جایزه تعالی نسبت به شرکت در اولین ارزیابی تعالی سازمانی در سال 83توسط جایزه ملی کیفیت ایران نمود که در این ارزیابی موفق به دریافت گواهی نامه اهتمام به کیفیت گردید. پس از آن درسال 91 شرکت مخابرات در زمینه خدمات دیتا نیزموفق به اخذ گواهینامه اهتمام به کیفیت ازجایزه  ICTINQA گردید. شرکت مخابرات استان اصفهان در ادامه سفر تعالی خود در سال ۹۲ ودر راستای حفظ روند تعالی سازمانی ابتدا نسبت به برگزاری دوره های آموزشی تشریح الزامات و مستندسازی مدل برای پرسنل ،تعيين کمیته ها ،مسئوليتها، اختيارات و ارتباطات كاري كاركنان مؤثر بر ارزیابی و نيز همكاري در تعيين و انتخاب نماينده مديريت، ارزیابان داخلي و تعيين جايگاه آنها در کمیته های  سازماني، بازنگری ساختار سازمانی، اصلاح فرایندها و نقشه فرایندهای سازمان و...نمود.سپس کارگاه خودارزیابی مبتنی بر روش پروفرما را برگزار نموده ودرنهایت با تهیه اظهارنامه مربوطه،در ارزیابی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیويي  نمود. که در این ارزیابی با اخذ نمره 366 امتیاز موفق به اخذ رتبه برترین شرکت مخابرات استانی در ارایه سرویسهای تلفن ثابت و تقدیرنامه شایستگی یک ستاره گردید.

 براساس ارزیابی انجام شده اقدامات و پروژه‌های بهبود تعریف گردیده و پس از الویت بندی پروژه ها اجرا آنها آغاز گردید. همچنین در ابتدای سال 93با هدف مرور و بازآموزی مجدد مفاهیم تعالی، دوره های آشنایی با مفاهیم مدل تعالی، تدوین اظهارنامه و خودارزیابی مجدداً در سطح سازمان برگزار گردید. از ابتدا اردیبهشت سال 93، به منظور تکمیل پروژه ها واقدامات مورد نیاز مسیر تعالی پروژه برنامه ریزی استراتژیک و BSC با هدف حرکت در مسیر تعالی با تشکیل کمیته راهبردی تدوین،بهبود و پیاده سازی استراتژی آغاز و در مهرماه همین سال اجرا گردید.در سال 93 شرکت مخابرات استان در ارزیابی جایزه ملی کیفیت ایران با اخذ 343 امتیاز تقدیرنامه اشتهار به سرآمدی یک ستاره را کسب نمود.که بعنوان بزرگترین افتخار در سالهای اخیر محسوب می گردد.

در سال 93  هم تندیس ونشان عالی عملکرد از انجمن بهره وری و رتبه اول وتندیس دیموند در نظام توزیع و پخش نیز به مخابرات منطقه اصفهان تعلق گرفت.

  • ارتباط با مدیر عامل:
  • سامانه پیامک ۵۰۰۰۲۱
  • ایمیل: Keshaei@tce.ir
اداره مخابرات شهرستانهای استان اصفهان
كلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به شرکت مخابرات استان اصفهان می باشد